close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקר חדש- מה אני יותר, יהודי או ישראלי?

מערכת שורשכז ניסן, תשעד27/04/2014

סקר חדש שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת יום העצמאות- כמעט שוויון בשאלה האם אתה מרגיש יותר ישראלי או יהודי

תגיות:

27 אפריל, 2014. סקר שערך ארגון בינה לקראת יום העצמאות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה נתונים מפתיעים על הזיקה

של אזרחי ישראל היהודים לזהותם הישראלית - יהודית. למעלה מ20% ציינו שהם חשים יותר יהודים מישראלים. האחוז עולה ככל שהנשאלים צעירים יותר, משכילים פחות ומשתייכים לציבור הדתי . 49.5 מהציבור הדתי - חרדי חש יהודי יותר מישראלי, לעומת 9.7% בקרב הציבור החילוני.

הסקר שנערך השבוע , עבור ארגון בינה - העוסק בהעמקת הזהות היהודית בקרב הציבור הישראלי, כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים מהישובים היהודיים בכל הארץ. הסקר בדק את תפיסת הזהות היהודית-ישראלית של תושבי המדינה בימים אלה שלקראת חגיגות יום העצמאות ואת הצפי לתפיסת הזהות היהודית-ישראלית של האוכלוסיה בעוד 20 שנים.

בסקר מצא כי 20.1% מציבור היהודי בישראל מרגישים יותר יהודים מישראלים ו- 13.6% מרגישים יותר ישראלים מיהודים. יחד עם זאת, 60.8% מהציבור בישראל מרגישים יהודים וישראלים באותה המידה. 2% מהנשאלים ענו כי אינם מרגישים לא ישראלים ולא יהודים ו- 3.5% ענו כי אינם יודעים.

הנשאלים התבקשו להעריך כיצד ירגישו הילדים/נכדים שלהם לגבי אותה הסוגייה בעוד 20 שנה. לגבי שאלה זו עולים נתונים שונים : כאן רוב הנשאלים דווקא רואים תהליך של התחזקות ה"ישראליות" על פני ה"יהדות". כשנשאלו לגבי הזהות העתידית של ילדיהם/ נכדיהם המגמה מתהפכת 18.1% מעריכים שילדיהם יחושו ישראלים יותר לעומת 17.4 שגורסים שהדור הבא יתחזק לכיוון היהדות.

המשיבים צופים כי בעוד 20 שנה רק 49% ירגישו ישראלים ויהודים באותה המידה' (לעומת 60.8% כיום), בנוסף צופים כי כ- 17.4% ירגישו יותר יהודים מישראלים, ו- 18.1% ירגישו יותר ישראלים מהיהודים.

הסקר נערך במסגרת פרויקט בן 5 שנים בשם "אנו מכריזים בזאת" אותו מובילים דב אלבוים ואנשי רוח וציבור נוספים - ליצירת פרשנות מחודשת למגילת העצמאות והפיכתה לבסיס לדיון על חזון החברה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה